Obchodní podmínky

1. Úvodní ustanovení
1.1.
Chápeme, že čtení obchodních podmínek není zábava. Zkuste si ale, prosím, najít chvilku a opravdu si je přečíst už teď, na začátku naší spolupráce. Mají totiž za úkol nastavit pravidla hry, abyste přesně věděli, co můžete požadovat Vy od nás, a co naopak očekáváme my od Vás v souvislosti se smlouvou, kterou jsme mezi sebou uzavřeli prostřednictvím našeho internetového rozhraní na webové stránce www.datluj.cz (dále také jen „naše webové stránky“) nebo případně v papírové podobě.
1.2.
Než budeme pokračovat, tak několik informací o tom, kdo jsme a kde nás můžete najít. Jmenujeme se xxxx. Pokud byste si chtěli v obchodním rejstříku ověřit, že opravdu existujeme, tak nás najdete zapsané u Krajského soudu v Ostravě pod sp. zn. C 28180. Identifikační číslo nám bylo přiděleno 26843820 a sídlo máme v Ostravě - Porubě, konkrétně na ulici Francouzská 6167/5, PSČ: 708 00. Ale abychom to v těchto obchodních podmínkách nekomplikovali, my jsme prostě „xxxx“, Vy jste „Zákazník“ a toto jsou „Podmínky“.
1.3.
Pokud s námi uzavíráte smlouvu jménem Zákazníka, který je právnickou osobou, prohlašujete, že máte plné oprávnění k tomu takovou smlouvu platně uzavřít.
1.4.
Používáním našeho softwaru Datluj.cz, potvrzujete, že jste se pečlivě seznámili s těmito Podmínkami, celé jste si je přečetli a souhlasíte se vším, na čem jsme se v nich dohodli.
2. Pojmy
2.1.
Protože chceme předejít případným nedorozuměním a rádi bychom používali stejný jazyk, vyjasněme si, co myslíme některými pojmy, které budeme dále v Podmínkách používat:
2.2.
CRM je softwarová aplikace datluj.cz pro řízení komunikace se zákazníky (Customer Relationship Management).
2.3.
xxx, ičo, kdy jsme jednou ze stran Smlouvy tak jak je definována níže. Jsme zároveň také správcem osobních údajů jak Vašich jako Zákazníka, tak i jednotlivých Uživatelů. A dále jsme také zpracovatelem osobních údajů (případných) klientů Zákazníka.
2.4.
Zákazník jste Vy, tedy osoba, které jsme umožnili užívat CRM, ke kterému jako datluj.cz vykonáváme autorská práva.
2.5.
Smlouva. Smlouvou se rozumí smlouva uzavřená mezi Vámi jako Zákazníkem a námi jako poskytovatelem. Tato smlouva mezi námi může vzniknout dvěma různými způsoby. Buďto tím, že vyplníte a odešlete registrační formulář na našich webových stránkách, nebo tak, že ji uzavřeme klasicky písemně v papírové podobě. Na základě takové Smlouvy Vám pak umožňujeme užívání CRM.
2.6.
Podmínky upravují naše vzájemná práva a povinnosti při poskytování CRM na základě uzavřené Smlouvy. Podmínky jsou nedílnou součástí Smlouvy.
2.7.
Instance je označení pro účet Zákazníka v CRM. Instance je založena vyplněním a odesláním registračního formuláře na našich webových stránkách.
2.8.
Poradenský (asistentský) účet je účet s vlastními přístupovými údaji vytvořený Zákazníkem za účelem užívání CRM.
2.9.
Klientský účet je účet vytvořený za účelem vyplňování dat.
2.10.
Uživatel je fyzická osoba, vystupující na straně Zákazníka, která se přihlašuje do CRM prostřednictvím svého Poradenského (asistentského účtu) nebo klientského účtu. Uživatel je subjektem osobních údajů podle zákona č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů.
2.11.
Poplatek je měsíční úplata za užívání CRM.
2.12.
Zúčtovací období je jeden kalendářní měsíc.
2.13.
OZ. Zkratkou OZ je myšlen občanský zákoník, tedy zákon č. 89/2012 Sb. v účinném znění.
2.14.
Pokud si ve Smlouvě nebo v některém z jejich dodatků písemně a výslovně domluvíme něco jiného, než co stanovují tyto Podmínky, platí to, na čem jsme se dohodli ve Smlouvě nebo dodatku. V ostatních případech platí tyto Podmínky.
3. Placené užívání
3.1.
Placený režim můžete aktivovat u své Instance kdykoliv během působení v základní verzi, a to prostřednictvím uživatelského rozhraní CRM. Takovouto aktivací zároveň projevujete výslovný souhlas s tím, že za další užívání CRM budete platit Poplatek.
3.2.
Právo užívat CRM v režimu placeného užívání Vám vzniká na základě toho, že jsme spolu uzavřeli Smlouvu, Vy jste si v rámci uživatelského rozhraní aktivovali režim placeného užívání a současně jste zaplatili Poplatek. Při splnění všech těchto podmínek Vám vzniká právo užívat CRM v tomto rozsahu:
a.
časový rozsah: sjednané období proti pravidelně se opakujícím platbám Poplatku;
b.
územní rozsah: neomezený;
c.
množstevní rozsah: podle množství vytvořených Poradenských (asistentských) účtů.
4. Poplatek
4.1.
Výše Poplatku za užívání CRM je určena jedním z následujících dvou způsobů:
a.
Ceníkem uveřejněným na našich webových stránkách, pokud jste s námi uzavřeli smlouvu prostřednictvím vyplnění a odeslání registračního formuláře na našich stránkách nebo;
b.
Smlouvou, za předpokladu, že mezi námi došlo k uzavření písemné smlouvy v papírové podobě.
4.2.
Výše Poplatku je vypočtena jako cena za jeden Poradenský (asistentský) účet pro dané Zúčtovací období, vynásobena počtem Poradenských (asistentských) účtů.
4.3.
Ceny jsou uvedeny vždy bez DPH.
4.4.
V rámci těchto Podmínek také výslovně berete na vědomí a souhlasíte s tím, že Poplatek není vázaný na to, že budete v příslušném období CRM fakticky využívat. Poplatek hradíte za to, že je Vám užívání CRM umožněno.
4.5.
Fakturu Vám pošleme na e-mailovou adresu, kterou máte uvedenou ve své administraci CRM. Splatnost faktury činí 14 dní ode dne jejího vystavení. Vystavená faktura má veškeré náležitosti účetních a daňových dokladů vyžadovaných účinnými právními předpisy (zejména zákonem o DPH).
4.6.
Jako Zákazník tímto souhlasíte, že Vám budou faktury zasílány pouze elektronicky na email(y), který máte uvedený ve své administraci CRM, což považujete za dostačující.
4.7.
To, co se stane, když nám zaplatíte fakturu později závisí na tom, o kolik později to bude. Zásadní milníky jsou tyto:
a.
14 dní. V případě, že prodlení se zaplacením řádně vystavené faktury přesáhne 14 dní, bude Vám zablokován přístup do placené části. Jakmile dlužnou částku zaplatíte, přístup Vám bude obnoven.
b.
30 dní. Přesáhne-li Vaše prodlení se zaplacením faktury 30 dní, bude Vaše Instance zcela zablokována.
5. Férové užívání Datluj.cz
5.1.
Upozorňujeme, že uzavřením Smlouvy Vám nevznikají žádná práva k ochranným známkám datluj.cz, ani jiných třetích osob.
5.2.
CRM jste oprávněni užívat pouze osobně, respektive prostřednictvím pověřených osob. Prosím, uchovávejte své přístupové údaje k Poradenským (asistentským) účtům v tajnosti, aby nedošlo k jejich zneužití ze strany třetích osob. Pokud byste tuto svou povinnost porušili, odpovídáte nám, i dalším osobám, za veškerou újmu, která by takovým zneužitím byla způsobena.
5.3.
Limit počtu evidovaných záznamů není stanoven.
6. Zálohy
6.1.
Máloco je v dnešní době tak strašidelné jako představa, že přijdeme o pracně nasbíraná obchodní data, proto si zakládáme na kvalitním zálohování.
6.2.
Jako datluj.cz provádíme automatické každodenní zálohy dat Záloha probíhá zpravidla k 02:00 hod.
7. Dostupnost služby
7.1.
Garantujeme Vám dostupnost CRM v rozsahu 95% v kalendářním měsíci.
7.2.
Pokud dostupnost není ve výši, kterou Vám garantujeme v bodě 7.1. Podmínek, vzniká Vám následující nárok vůči nám nárok na slevu ve výši 30% z Poplatku za Zúčtovací období, které začalo v příslušném kalendářním měsíci.
7.3.
Z důvodu zlepšování služeb provádíme pravidelnou údržbu CRM, což znamená, že může být přístup k CRM dočasně na krátkou dobu omezen nebo dokonce vyloučen. Pravidelnou údržbu provádíme zásadně mimo běžnou pracovní dobu (08:00 – 17:00 hod. CET), aby Vás omezovala co nejméně. Doba pravidelné údržby se nezahrnuje do limitu pro dostupnost CRM podle bodů 7.1. a 7.2. Podmínek, což výslovně berete na vědomí. O tom, kdy bude probíhat pravidelná údržba Vás budeme informovat prostřednictvím oznámení, které se Vám zobrazí v uživatelském rozhraní CRM.
7.4.
Za nedostupnost CRM neodpovídáme ani za situace, která je způsobená okolnostmi vylučujícími odpovědnost. Za takové se považují okolnosti neovlivnitelné naší vůlí, které nám brání ve splnění naší povinnosti. To se nevztahuje na situace, kdy jsme mohli takové překážky odvrátit nebo překonat anebo pokud bychom již v době vzniku našeho závazku o takové překážce věděli.
7.5.
Jako příklad toho, jaké překážky lze považovat za okolnosti vylučující naši odpovědnost, můžeme uvést zejména následující:
a.
Stávka, pokud tato událost nastane v důsledku organizování třetími stranami;
b.
Teroristický útok;
c.
Války, občanské a vojenské nepokoje, blokády, povstání, výtržnosti, epidemie, karanténní omezení;
d.
Úder blesku, zemětřesení, požár, bouře, záplavy, sesuvy půdy;
e.
Události, na základě kterých bude vyhlášen nouzový stav nebo jiná omezující opatření ze strany státních orgánů, krajských hygienických stanic či jiných institucí, dopadajících přímo či nepřímo na činnost společnosti.
7.6.
Do CRM mohou být začleněny doplňkové služby poskytnuté třetími osobami (např. geolokace evidovaných adres, mapové podklady, doplňování měnových kurzů a dat z obchodních rejstříků). S ohledem na to, že tyto služby neposkytujeme, tak neručíme za správnost, pravdivost, úplnost ani aktuálnost informací, které při užívání těchto doplňkových služeb obdržíte a stejně tak neneseme žádnou odpovědnost za škodu, kterou Vám může způsobit výpadek provozu těchto doplňkových služeb. Nedostupnost některé z doplňkových služeb se rovněž nezapočítává do dostupnosti podle bodů 7.1. a 7.2. těchto Podmínek. Celý tento bod jako Zákazník berete výslovně na vědomí.
7.7.
Rovněž neodpovídáme ani za závadnost obsahu internetových stránek nebo služeb, které jsou na nich prezentovány, u hyperlinků umístěných přímo v CRM nebo v jiné části Vašeho systému, protože se žádným způsobem nepodílíme na obsahu těchto internetových stránek. Toto ustanovení se však samozřejmě nevztahuje na případy, kdy hyperlinky odkazují na naše vlastní webové stránky.
8. Trvání a ukončení smluvního vztahu
8.1.
Smlouva zaniká v následujících případech:
a.
Uplynutím doby, na kterou byla sjednána;
b.
výpovědí z naší strany;
c.
odstoupením z naší strany;
d.
zrušením Instance z Vaší strany;
e.
pokud je Vám zablokována Vaše Instance v CRM v případě prodlení s placením Poplatku delším než 30 dní;
f.
v případě, že vyjádříte svůj nesouhlas s novým zněním Podmínek (viz bod 9.2. Podmínek).
8.2.
Smlouvu z naší strany jsme oprávněni vypovědět i bez udání důvodu, přičemž výpovědní doba je dvanáct měsíců a začíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena. Výpověď Vám v takovém případě budeme zasílat buďto poštou nebo datovou schránkou. Budeme-li zasílat výpověď poštou, tak ji zašleme na adresu sídla Vaší společnosti, pokud jste právnickou osobou, anebo fyzickou osobou podnikající nebo na adresu Vašeho bydliště, pokud jste fyzickou osobou. Pokud se nám takovýmto způsobem nepodaří Vám výpověď doručit, má se za to, že Vám byla doručena třetím dnem od jejího odevzdání poskytovali poštovních služeb, což výslovně berete na vědomí. Smlouva zaniká s účinky ke dni uplynutí výpovědní doby.
8.3.
Odstoupit od Smlouvy jsme oprávnění svým jednostranným prohlášením za situace, kdy závažným způsobem porušíte některou z povinností, která Vám vyplývá ze Smlouvy, a to zejména, pokud použijete CRM způsobem, který je v rozporu s touto Smlouvou nebo s povinnostmi, které Vám vyplývají ze zákona a jiných obecně závazných právních předpisů.
8.4.
Odstoupením Smlouva zaniká s účinky ke dni, kdy Vám prohlášení o odstoupení doručíme. Co se týče pravidel pro doručování odstoupení od smlouvy, platí pro ně obdobně ustanovení o doručování výpovědí obsažené v bodě 8.2. Podmínek.
8.5.
Jako Zákazník jste oprávněni svoji Instanci v CRM zrušit kdykoliv, a to písemným požadavkem na email podpora@datluj.cz. Zrušením Instance zaniká i Smlouva samotná, a to s účinky ke dni, kdy bylo zrušení z Vaší strany učiněno.
8.6.
Pokud se ocitnete v prodlení se zaplacením Poplatku, které bude delší, než 30 dnů, zaniká tím Smlouva s účinky ke dni, kdy prodlení delší než 30 dnů nastalo. Vaše Instance v CRM bude v takovém případě zcela blokována, pokud se písemně nedohodneme jinak.
9. Změny Podmínek a výše Poplatku
9.1.
Protože je třeba jít s dobou a pružně reagovat na vývoj událostí tak, abychom Vám mohli poskytovat co nejlepší a nejspolehlivější služby, neobejdeme se bez možnosti průběžně měnit znění těchto Podmínek. Nemusíte se však bát, o všech změnách budete informování s dostatečným předstihem a budete mít možnost na ně reagovat, pokud byste s nimi nesouhlasili. Žádná nepříjemná překvapení!
9.2.
Proces změny těchto Podmínek je popsatelný v následujících několika krocích:
Nové znění Podmínek zveřejníme na svých webových stránkách.
Vyrozumíme všechny Zákazníky a všechny Uživatele o tom, že dojde ke změně znění Podmínek. Toto vyrozumění provedeme prostřednictvím oznámení v uživatelském rozhraní CRM, a to minimálně 15 dní před datem účinnosti takové změny.
Vy jste povinni se seznámit se zněním nových Podmínek.
Poté, co se s novými Podmínkami seznámíte, máte možnost vyjádřit svůj nesouhlas prostřednictvím emailu podpora@datluj.cz Souhlas je automatický dalším používáním a má účinky pro celou Instanci, včetně všech Uživatelských účtů vytvořených v dané Instanci.
Pokud vyjádříte s novým zněním Podmínek nesouhlas, pak s účinky ke dni počátku účinnosti novelizovaných Podmínek naše Smlouva zaniká.
9.3.
Výši Poplatku a dalších položek uvedených v Ceníku jsme oprávněni měnit s jedinou výjimkou, a tou jsou smlouvy uzavřené na dobu určitou. Změnu výše poplatku Vám oznámíme obdobným způsobem, jaký jsme výše uvedli pro oznámení změny Podmínek. Jediným rozdílem je, že Vám takovou změnu oznámíme vždy nejméně 30 dní před její účinností.
9.4.
Nová výše Poplatku je pro Vás závazná počátkem prvního Zúčtovacího období následujícího po uplynutí této doby.
10. Ochrana údajů a informací
10.1.
Vaše osobní údaje jako Zákazníka a další související údaje a informace (dále budeme používat také jen souhrnné označení „Údaje“) shromažďujeme a zpracováváme pro účely:
a.
Užívání CRM Zákazníkem a jeho jednotlivými Uživateli;
b.
Poskytování služeb podpory CRM Zákazníkovi a jeho Uživatelům;
c.
Plnění závazků, která nám vůči Vám vyplývají z uzavřené Smlouvy nebo v souvislosti s plněním povinností, které nám ukládají právní předpisy;
d.
Případné budoucí potřeby obnovit Vaši Instanci ze zálohy i po skončení smluvního vztahu;
e.
Posílání obchodních sdělení (newsletterů) v souvislosti s nabídkou dalších služeb souvisejících s CRM, jestliže jste k tomu vyslovili souhlas nebo pokud lze uplatnit jiný právní titul, v rozsahu a za podmínek stanovených Zásadami zpracování osobních údajů (dále jen „Zásady“) zveřejněných a zpřístupněných na našich webových stránkách, a to pouze na základě zákonných právních titulů zejména dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 (dále „GDPR“) a zákona č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů. Tyto údaje užíváme v souladu se Zásadami zejména ke zlepšení CRM nebo k poskytnutí služeb customizace CRM dle Vašich požadavků a dle příslušného právního titulu, a nebudeme je zveřejňovat způsobem, který by mohl vést k Vaší identifikaci třetími osobami. S rozsahem zpracování údajů, uvedeném v tomto bodě Podmínek, se můžete jako Zákazník a Vaši Uživatelé detailně seznámit v rámci výše uvedených zveřejněných Zásad.
10.2.
V souladu se Zásadami Vám mohou být na základě některého z příslušných právních titulů zasílána obchodní sdělení (newslettery) z naší strany, a to na e-mailové adresy, které jste uvedli při vytváření nebo změně Poradenských (asistentských) účtů. Pokud je toto zasílání obchodních sdělení založeno na souhlasu, můžete vzít tento souhlas kdykoliv zpět, prostřednictvím odkazu, který je v každém obchodním sdělení obsažen. Pokud svůj souhlas tímto způsobem odvoláte, tak Vám již nebudou žádná další obchodní sdělení zasílána.
10.3.
Jako Zákazník také tímto potvrzujete, že Vaše poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že jste byli poučeni o tom, že je poskytujete dobrovolně. V případě potřeby opravy Údajů můžete jak Vy, tak i Váš Uživatel využít práva na opravu Údajů, kdy toto právo je blíže specifikováno v Zásadách.
10.4.
Prohlašujeme také, že veškeré údaje, které jsme o Vás v souvislosti s uzavřením Smlouvy shromáždili, nebudou využívány k jiným účelům, než k jakým byly shromážděny.
10.5.
Přijali jsme vhodná a přiměřená technická a organizační opatření podle GDPR k zajištění bezpečnosti zpracování Údajů, která provádíme jako zpracovatel pro jednotlivé správce osobních údajů, tedy zejména pro Vás. Naší základní povinností je zpracování Údajů podle Vašich pokynů, případně podle pokynů Uživatelů. Naopak neručíme za užívání CRM v rozporu se Zásadami, Podmínkami či Smlouvou, nebo za neoprávněné zpracování údajů z Vaší strany, respektive ze strany Uživatele.
10.6.
Veškeré údaje a informace, které jsme od Vás získali v souvislosti s poskytováním CRM, jsou považovány za důvěrné a zavazujeme se je chránit před zneužitím a nepředávat je za obchodním nebo jiným účelem třetím osobám. Tím není dotčena naše zákonná povinnost vydat požadované informace státním orgánům v souladu s příslušnými právními předpisy.
10.7.
Údaje, které jsme o Vás získali v souvislosti s poskytováním CRM jsme oprávněni použít v souladu se Zásadami, přičemž jsme však povinni respektovat Vaše práva a oprávněné zájmy a můžeme tak učinit pouze takovým způsobem, v jehož důsledku Vám nevznikne újma a kterým současně nebude porušena naše povinnost chránit důvěrnost informací, které se Vás týkají.
10.8.
V případě, že byste se Vy, Váš Uživatel, případně Váš Klient domnívali, že provádíme zpracování Vašich osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života nebo v rozporu se zákonem, zejména pokud jsou osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, můžete na základě svých práv garantovaných GDPR a v souladu se Zásadami:
a.
Požádat nás o přístup, omezení zpracování či podání vysvětlení;
b.
Sami si opravit nepřesné údaje, odstranit je či jinak napravit takto vzniklý stav dle Zásad.
10.9.
Pokud požádáte Vy nebo Váš Uživatel o přístup ke zpracování svých osobních údajů, jsme Vám povinni příslušné informace předat, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od Vaší žádosti.
10.10.
V případě, že je zpracování založeno na souhlasu, jste Vy a Váš Uživatel oprávněni svůj souhlas se zpracováním osobních údajů také odvolat, a to například podáním, které učiníte na naši kontaktní e-mailovou adresu podpora@datluj.cz, která je uvedena i v Zásadách. V takovém případě však nemůžeme zaručit plnou funkčnost či využití CRM.
10.11.
Jakožto správce osobních údajů jsme před vydáním všeobecných obchodních podmínek učinili oznámení k Úřadu pro ochranu osobních údajů o tom, že hodláme zpracovávat osobní údaje, a jsme zaregistrováni pod ev. Č. 00033472. Nedílnou součástí Smlouvy jsou i ujednání o zpracování Vašich osobních údajů nebo Vašich klientů, které jsou sjednány v těchto Podmínkách, Zpracovatelské smlouvě a v souladu s požadavky GDPR.
10.12.
Současně se smlouvou a těmito Podmínkami uzavíráme také Smlouvu o zpracování osobních údajů, ve které naleznete více podrobností o tom, jak zpracování Vašich osobních údajů probíhá.
11. Závěrečná ujednání
11.1.
Vztahy ze Smlouvy se řídí českým právním řádem a v jeho rámci OZ. Dohodli jsme se také na tom, že kolizní ustanovení rozhodujícího právního řádu a Dohod OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží se nepoužijí.
11.2.
Jako Zákazník také výslovně souhlasíte, že k řešení jakýchkoliv sporů a nároků souvisejících s používáním CRM je místně příslušný Okresní soud v Ostravě, respektive Krajský soud v Ostravě v případech, kdy je stanovena věcná příslušnost krajského soudu.
11.3.
Tyto Podmínky nezakládají na naší straně kromě závazků uvedených v těchto Podmínkách žádné jiné závazky.
11.4.
V případě, že jakékoliv ustavení těchto Podmínek je neplatné nebo nevykonatelné, neovlivní to platnost a vykonatelnost ostatních ustanovení těchto Podmínek. Ta zůstanou platná a vykonatelná podle podmínek v nich stanovených.
11.5.
Změny těchto Podmínek jsou možné jen v písemné formě, přičemž za obě strany musí takovou změnu podepsat statutární zástupce.
11.6.
Znění Smlouvy a těchto Podmínek představují jedinou a úplnou dohodu mezi námi vztahující se k CRM a plně nahrazují jakákoliv předchozí prohlášení, rokování, závazky, zprávy nebo reklamní informace týkající se CRM.
11.7.
Přílohou č. 1 těchto Podmínek je i Ceník, který je jinak v aktuálním znění dostupný i na našich webových stránkách.
11.8.
Tyto Podmínky nabývají účinnosti 4. ledna 2021.
PŘÍLOHA č. 1 CENÍK
#ceník